KELUARGA CIKGU CHE ANA

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

Selasa, 12 Mei 2009

DULU DAN SEKARANG...




Salam penuh kerinduan dan salam sayang,

Hari ini masuk hari yang ke 7 saya berad di tempat baru. Kesihatan tak begitu membanggakan sejak seminggu dua ini, Asyik demam selsema aje...badan pun asyik seram sejuk. Ini mesti penangan dunia baru..kalau dulu saya memandu ke sekolah tak sampai 5 minit dh sampai ke destinasi..kini, 45 minit adakalanya hampir satu jam..baru sampai ke destinasi. Masuk pulak ke tempat yg udaranye asyik sejuk aje..dulu jam 9 pagi saya sudah berpeluh2 habis make-up cair..tapi kini..make-up / bedak maintain gebu till amik wuduk solat zohor. baru habis..kalau dulu pabila hubby pulang dari kerja..saya sudah pasti berada di rumah tapi kini..terbalik, hubby yang menunggu saya pulang dari kerja.

Sesungguhnya dulu lain, sekarang lain..
Kalau dulu saya seorang cikgu, sekarang ????
Hati tersenyum riang pabila teringat petang tadi sewaktu pulang dari kerja, semasa mengambil anis dari taska , beberapa bekas anak murid..menjerit CIKGUUUUUUU....dari seberang jalan..
Masih ada yang ingin menyapa dan mengingati saya.. Ketawa anis dan saya melihat gelagat budak2 tu. sambil melambaikan tangan pada mereka. Rasa begitu hapi sekali kerana saya masih seorang CIKGU walaupun kini jawatan itu sudah ditinggalkan. Adakah saya akan meerindui jawatan itu????

Tertanya=tanya sendiri??? Jawapan nya masih terlalu baru untuk saya.
Hanya DIA saja yang MAHA MENGETAHUI apa yang akan berlaku seterusnya...

ONCE A TEACHER., ALWAYS WILL BE A TEACHER!!!!
Itulah harapan saya pada anak2 didik yang
masih mengenali dan mengingati saya. MAKE ME PROUD of having you as my students..Itu anak didik saya!!DAUS, ALI, Shafik, Hakim, Intan, Farhana, Puteri, Dol, Fatah, Isma, Zaf, Ain, Mira, Qila, Jehan, Izat, Montel, Karim, Nani, Mape, Noorma, Aziatul, Haziq, Fahmi, Yen Hang, Robert, Lay teng, JC, Lalan, pejal, azam, shake, Nash, Dani,Am, Mas, Roy, Shila,YAm, Bang Resan, Salleh, jijah . epul, ewan, yus, saddam etc..etc... dan ramai lagi..maaf klu tak disebutkan nama anda.. Klu disebut semuanya pasti berjela2 catatan hari ini...sesungguhnya....jika ingatan ini masih baik,insyallah saya pasti ingat akan anak2 didik saya..Tegur dan Sapa lah saya dimana jua kita bersua. INGATAN BERSAMA ANAK2 DIDIK - KENANGAN YANG PASTI TIDAK DILUPAKAN bermula 1993 til Mei 2009.
Sayonara....Kap,Kun Kap..Sawadikap

Tiada ulasan:

Catat Ulasan