KELUARGA CIKGU CHE ANA

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

Isnin, 3 Ogos 2009

DAH MASUK BULAN BARU..

SALAM KEMESRAAN DAN SALAM PENUH KERINDUAN..

Fuyoooo..cepatnya masa, dah masuk bulan OGOS, bulan penuh kemerdekaan dan kebebasan wat semua rakyat MALAYSIA. dah terasa lama betul tak menjengah alam maya. Sibukkkkk memanjang sampai anak2 buah SKI nak datang ziarah pun tak ada ruang waktu. Sorry ye..insyaallah..bila kelapangan saya sms..green light. Sekarang ini rumah agak menyesakkan coz..barang2 bersepah2.. menunggu untuk diangkut ke tempat baru. Semalaman mengemas buku2 yang bertimbun2.. dan petangnya berangkat. Barang2 diangkut sikit2 setakat yang mampu di bawa oleh cik timah. kasihan jugak kat cik timah..jadi mcm lori angkut barang..tapi apa guna ada cik timah kalau tidak digunakan semaksima yang boleh...dia diwujudkan untuk memudahkan tuannya. Tak gitu???

Hari ini saya memulakan hari dan pagi yang indah ini dengan datang awal ke tempat kerja. Jam 7.15am dah berada di perkarangan Putrajaya. Punch kad jam 7.31am...lewat 1 minit coz pintu ofis kat belakang terkunci. terpaksa turun lif dan masuk ikut pintu depan...esyyykkkkk menyusahkan betui.. harapan masuk awal PW1 boleh le...balik pun awal 4.30 pm. preparation untuk bulan ramadhan.. sempat le menyediakan juadah tak kira le..masak sendiri ke or yopping kat mana2 pasar ramadhan. Tapi niat tu..masak le..coz awal2 puasa nanti anak2 ada di rumah..yezzerrr...seronok dan suka hati bila ingatkan anak2 nak balik. berkumpul semua di umah dan makan bersama..

Petang semalam atin; anak ke 2 yang berada kat Bandar Penawar talipon. cakap badannya panas2 n batuk2..esykkkkk susah hati pulak dengar..al maklum le..musim H1N1 ni..cepat2 suruh dia pegi klinik kat sekolah..Setengah jam kemudian, dia talipon kata kena quaratin plak..lagi le..susah hati. Bapanya dah sibuk..suruh talipon sana,talipon sini...Talipon jugak..tapi tak de orang yang angkat..So kejap lagi nak talipon wardennye or PKHEM tanya khabar..Ibu mana yang tak susah hati mendengar anak demam tambahan dengan keadaan sekarang ini..lagi le susah hati..dah le tu..jauh plak tu...cepat2 le balik kakak..Next year, dia dengan rela hati nak bertukar sekolah, masuk semula ke SHAH ALAM, Sekolah Projek Selangor. Alhamdulillah jika ianya benar..nanti kita uruskan ye...

Okay le for now..see you later..dah nak mula tengok2 apa yang boleh dibuat untuk pagi ini..cari kerje le...nanti orang kata makan gaji buta plak..
Adios..amigos..Bye..wassallam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan