KELUARGA CIKGU CHE ANA

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

Khamis, 20 Ogos 2009

ADA MASANYA...

ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ
Salam kemesraan n kerinduaan wat semua..

Ada masanya..pabila kita bangun pagi rasa begitu tak berdaya sekali, itulah apa yang saya rasa pagi ini..rasa begitu letih sekali..mungkin akibat daripada pindah rumah..baru terasa penat betul pindah rumah ini till hari ini masih tak fully recovered lagi. Masih terasa kepenatan walhal banyak lagi barang2 dalam setor kat SKI tu tak terusik..banyak nye barang2..terasa begitu sedih coz pembaziran semata2. Pinggan mangkuk berset2, pakai hanya satu set aje. Bila jemput orang datang, pakai pinggan pakai buang..kain baju usah cerita le..2,3 plastik tak pakai lagi..simpan...majalah2 pun banyakkkk...baca sekali aje then simpan..eisykkkkkkkkk pembaziran betui... baru terasa, duit dibuang begitu aje..beli..beli..beli..then simpan dalam setor.SubhaNallah...3X

So dpendekkan dan diringkaskan cerita, saya berazam mulai saat ini dah malas nak beli bende2..esp perkakas dapur..hubby pun bising jugak, plastik2 container banyak yang saya simpan..kononnya utk kegunaan kemudian hari..tapi hampehhhhh tak guna pun.
So banyak le barang2 yang saya sedekahkan pada recycle bin..Ingat jugak masa dolu2, saya ada katakan pada arwah ibu..knape simpan plastik2 container???..rupa2nye saya pun terikut2 dan sama aje..Ada masanye, kita kena bermunajat..buat refleksi diri sendiri..banyak yang kita perlu perbaiki...SubhaNallah...3X

Bulan Ramadhan dah semakin hampir..untuk itu saya mengambil kesempatan ini untuk mnegucapkan

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK. MAAF KALAU ADA SALAH DAN SILAP
SEMOGA SELAMAT MENJALANKAN IBADAT PUASA & MENDAPAT KEBERKATAN DARI-NYA......

So Bye for now n take care..
Salam sayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan