KELUARGA CIKGU CHE ANA

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com

Rabu, 15 April 2009

HARI KEDUA

Hari ini amat memeningkan kepala ...headcounts..sebagai seorang ketua panitia saya telah cuba untuk mengira headcounts untuk para pelajar SPM- mp Perdagangan. pelajar yang berdaftar tak sama dengan para pelajar yang ada dalam kelas. Lupa pulak..bahawa mp Perdagangan merupakan mp elektif sebab tahun2 sebelum ini semua pelajar kemanusiaan ambil perdagangan. Tahun ini beberapa pelajar DROP perdagangan..tertanya2 sendiri kenapa????sedangkan mp ini boleh bantu pelajar utk mengcukupkan jumlah mp lulus utk memBOLOSkan diri ke mana2 institusi UITM, POLI, IKM, KOLEJ KOMUNITI etc..etc..etc...

Entahlah....rasanya kreativiti saya utk mengangkat mp ini dah tak terangkat..sudah TEPU..para pelajar dah semakin tidak berminat utk membaca..WHAT SHOULD I DO???? BUNTU pemikiran?!@#&**** HELP....

Kemudian dpt berita daripada BSM...surat on the way....KPM sudah tandatangan..DILEMA...sesungguhnya saya sayang dengan para pelajar saya. Sayang nak tinggalkan mereka terkapai2 di saat mereka memerlukan panduan n tunjukajar...DILEMA BETUL...sesungguhnya saya pasrah dengan perjalanan dan ketentuan yang telah diatur utk saya..mungkin dunia baru lebih menjanjikan kebahagiaan, ketenangan, ada hikmah di sebalik apa jua yang berlaku...amin

1 ulasan:

  1. Wau dahsyat cikgu2 SKI klu menulis. Kalah saya yang tolong 'bina' blog dia. Apa2 pun tahniah. Dengan menulis, kita mengasah pemikiran kita.....

    BalasPadam